آکنه و جوش های هورمونی: 11 راه حل اساسی و موثر برای درمان

  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • 0 نظر
  • سیسفا

به چه دلیل بعضی ار افراد به جوش مبتلا می شوند؟

بسیاری از تصورات غلط این می باشد که آکنه و حوش  هورمونی بر اساس تغذیه و نوع روند زندگی یک شخص ایجاد نمی شود و تنها برخی از اشخاص به آن مبتلا می شوند.

قطعا نمی توان بطور کامل از آن پیشگیری کرد اما با استفاده از برخی از دستوالعمل ها می توان میزان آن را کاهش داد.

به محض اینکه فرد به سن بلوغ برسد آکنه ها روی چهره شخص ظاهر می شوند این پدیده معمولا به علت چربی های اضافی که از غدد ریز بسیار کوچک روی پوست به وجود می آید.

این چربی های معمولا با آلودگی های پوستی ترکیب شده و باعث ورم می شود.جوش های بلوغ نه تنها بد هستند بلکه در بدترین زمان ممکن روی چهره قرد ظاهر می شوند که اصلا شکل خوبی ندارد.

بسیاری از نوجوانان روی پوستشان بصورت زخم قرمز پدیدار می شود که همراه با درد می باشد بسیاری از دختران سعی می کنند با مواد آرایشی آن ها را بپوشانند اما در دراز مدت باعث بدتر شدن جوش می شوند.

در برخی مواقع به قدری این آکنه ها شدید است که شخص را منزوی و افسرده می کند و حتی در بین عموم هم ظاهر نمی شود.

بیاد داشته باشید یا یک برنامه غذایی بسیاری عالی و غنی می توانید از به وجود آمدن جوش ها جلوگیری کرد برای مثال غذاهای چرب و تند می تواند به شدت گرفتن آکنه ها کمک کند.

علائم جوش های هورمونی

  • افزایش سمیت در بدن(آلرژی های زیاد و مکرر)
  • ترشح هورمون های جنسی بیش از حد

این پیشنهادعالی از دست نده:
7 راهکار عالی و اساسی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تفاوت بین آکنه هورمونی و کیستیک

جوش های کیستیک با هورمونی کمی فرق دارد درست است که به دلیل تغییرات هورمونی در بدن شخص به وجود می آید اما دربیشتر موارد می تواند دلیل آن رطوبت، مواد آرایشی بی کیفیت و ژنتیکی در آن دخیل باشد.

برای اینکه به این نوع از مشکل پوستی دچار نشوید روزانه زیر نورخوشید قرار بگیرید و از موارد گفته شده در بالا بپرهیزید تا به آن دچار نشوید .

اما نوع هورمونی به دلیل جمع شدن مقدار زیادی چربی که در طی دوره بلوغ اتفاق می افتد منافذ بسته می شوند و پوست ملتهب می شود.

جوش های هورمونی و نوجوانی کیستیک

معمولا دو نوع از جوش ها وجود دارد جوش هورمونی و کیستیک

در این مقاله ما 11 روش درمانی آکنه های هورمونی را به شما یاد خواهیم داد پس تا آخر این مقاله با سیسفا همراه باشید.

11 راه حل مهم و ضروری که برای درمان جوش های هورمونی باید رعایت کنید

راه حل اول: به هیچ عنوان سعی نکنید جوش را با فشردن خارج کید و از بین ببرید زیرا این کار آلودگی را سطح عمیق پوست انتقال میده و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بهبودی کامل حاصل شود.

بخصوص در قسمت چانه این کار موجب انتشار باکتری ها به دیگر قسمت های صورت منتقل کنید و آن مکان ها هم آلوده شوند.

راه حل دوم: تفکرات اشتباه برخی از افراد این است که ماساژ صورت موجب بهبود آکنه ها می شود اما ماساژ بیش از حد می تواند اثر معکوس داشته باشد.

معمولا در پوست های خشک وجود جوش های هورمونی می تواند بسیار دردناک تر از دیگر پوست ها باشد بنابراین می توانید از

بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست خشک  استفاده کنید.

راه حل سوم: تا موقعی که زیر نظر یک پزشک نیستید از استروئیدهای موضعی را استفاده نکنید.چون بصورت ریشه ای آکنه های صورت را درمان نمی کنند.

برخی از آنتی بیوتیک های مانند تتراسایکلین وضعیت را وخیم تر کنند و حتی باکتری های خوب و بد پوست که عمل درخشاندگی و جوانی پوست را برعهده دارند از بین می برد.بنابراین استفاده از آنتی بیوتیک ها توصیه نمی شود.

در برنامه غذایی خود می توانید پروبیوتیک استفاده کنید تا میزان کنترل وجود باکتری ها در بدن شما متعادل شود.

راه حل چهارم: یک از راه های درمان جوش بررسی غذایی که خورده می شود فرد باید بررسی کند چه غذایی باعث این آکنه ها می شود تا یک ماه این بررسی را انجام دهید اگر با رعایت رژیم غذایی رخ نداد جوش های شما هورمونی هستند.

راه حل پنجم: یک از عوامل وهم استرس می باشد اگر خواهان پوستی جوان و به دور از آکنه یا هر چیز دیگری هستید بایستی روزانه ورزش و مدتیشن را انجام دهید تا استرس را از خود دور کنید.

راه حل ششم: بیشتر جوش های صورت معمولا به دلیل انسداد منافذ توسط چربی ها به وجود می آیند.استفاده از لایه بردارها می تواند کمک بسیاری بکند یادتان باشد حتما از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید تا پوست شما دچار سایش نشود.

راه حل هفتم: بعد از ماساژ ملایم می توانید از پراکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیلیک استفاه کنید چون موجب بسته شدن منافذ پوست می وشد در واقع حالت انقباض را بعد از تمیز شدن به پوست می دهد که مشکلی وجود ندارد.

این پیشنهادعالی از دست نده:
قیمت بهترین کرم ضد جوش فوری(18مدل ارزان ایرانی1401)

این عمل می تواند از جمع شدن آلودگی های پوستی و گرد و خاک را جلوگیری کند معمولا تعدادی از اشخاص ممکن است پوست بسیار حساسی داشته باشند به آنها توصیه می شود که از انقباض کننده های طبیعی مانند گوجه فرنگی ، چاای سبز، پوست موز و .. استفاده کنند.

راه حل هشتم: برخی از روش های درمان خانگی وجود دارند که در دسترس همگان هست مانند: پودر آسپرین ، خمیردندان و یا ماساژ با یخ می باشد.

راه حل نهم: در برخی از افراد به دلیل داشتن شوره سر جوش ها روی سرشان پدیدار می شود و برای رفع این شوره ها از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید به علاوه مراقب باشید تا محدوده های آلوده را لمس نکنید تا عفونت پخش نشود.

راه حل دهم: باید بصورت دائمی ورزش را در برنامه خود قرار دهید زیرا فعالیت بدنی باعث تعریق بدنی شده و به تبع آن منافذ بسته پوست بخش های صورت بخصوص چانه و فک را باز می کند.

راه حل یازدهم: سعی کنید با خوردن آب کافی در روز به بدن خود رطوبت رسانی کنید حتما در روز 8 لیوان آب را بنوشید استفاده از سبزیجات ، شیرنارگیل و سوپ های سبزیجات کمک زیادی به درمانرفع جوشهای هورمونی یا نوجوانی شما می کند.

Rate this post
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط

7 راهکار عالی و اساسی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن امری بسیار حیاتی و مهم می باشد چرا که بدن را در برابر انواع بیماری ها […]

پرسش و پاسخ های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه